Checklist nieuwe Arbowet

4-07-2017 | Actualiteiten | 0 Reacties

< 1 min. lezen

Op 1 juli 2017 heeft de Nederlandse arbowetgeving een aantal belangrijke wijzigingen ondergaan. Dit moet de preventie en arbodienstverlening verder verbeteren en de betrokkenheid van werknemers vergroten. Denk bijvoorbeeld aan veranderingen zoals een uitbreiding van het verplicht preventief spreekuur en het recht op een second opinion bij een andere bedrijfsarts.

Om werkgevers op weg te helpen heeft het Verbond voor Verzekeraars een checklist met elf punten opgesteld, waarbij per onderwerp voor werkgevers staat aangegeven wat zij het beste kunnen doen. Erg handig dus!

Marc Houtman

Marc Houtman

Auteur

Marc Houtman zorgt voor de ontwikkeling van de dienstverlening van Be Suitable en adviseert werkgevers op het gebied van verzuim- en arbeidsongeschiktheidsrisico’s. Hij is sinds 2013 geregistreerd Case & Care manager (Rccm®) en heeft veel ervaring op het gebied van risicobeheersing binnen de Nederlandse sociale zekerheid.

Gerelateerde artikelen

0 reacties